Sunday 11 December 2011

Pembuka Kata

Salam 1 Malaysia.
Dalam dunia pendidikan di Malaysia yang semakin maju,maka cabaran dan dugaan yang perlu ditempuhi oleh Warga Pendidik semakin mencabar. Sebagai seorang guru pemulihan ,saya perlu bekerja keras dalam memastikan murid-murid saya dapat dipulihkan dalam masa yang telah ditentukan. Tugas dan tanggungjawab ini saya jalankan dengan penuh rasa bertanggungjawab dan sentiasa komited kepada murid, ibu- bapa, pentadbir , rakan guru dan sesiapa jua yang berkaitan. Seorang Guru Pemulihan mempunyai tanggungjawab yang berat terutamanya dengan adanya Program Linus ( Saringan Literasi dan Numerasi ) yang diperkenalkan pada tahun 2010. Guru Pemulihan dipertanggungjawabkan untuk memastikan murid Kohot 1 ( 2010 ) mencapai 100% pencapaian dalam Literasi dan Numerasi menjelang 2012. Sebagai seorang guru ,saya sentiasa mengambil langkah yang sewajarnya dalam merealisasikan hasrat KPM dan akan cuba sedaya mungkin mendidik dan mengasuh murid saya agar mereka boleh membaca, mengira dan menulis dengan baik .

No comments:

Post a Comment